Начало / Новини / Новини и събития / Изложба на преподаватели от Факултета по науки за образованието и изкуства в Българския културен институт в Будапеща

   
Изложба на преподаватели от Факултета по науки за образованието и изкуства в Българския културен институт в Будапеща

От 18 юни до 18 юли 2024 г. Българският културен институт в Будапеща представя изложбата на проф. д-р Бисера Вълева и проф. д-р Анна Цоловска "Любов по време на Армагедон".

На откриването експозицията бе представена от директора на Института г-н Пламен Пейков, който направи интригуващ и актуален анализ. На събитието присъства и Негово Превъзходителство г-н Христо Полендаков - посланик на Република България в Унгария.

1-Авторките Бисера Вълева и Анна Цоловска

Авторките Бисера Вълева и Анна Цоловска

Изложбата включва 20 фигуративни творби, изпълнени в класически техники. Идеята за тях се поражда от споделеното желание на авторките да се дистанцират, доколкото това е възможно, от темите и начините на реализация на изкуството в съвременната конюнктура. Това е своеобразно бягство от отвъд човешката ситуация, от абстракцията, от модерността, от пост-модерността, от концептуализма, от натрапените актуални теми, свързани с политика, екология, дигитализация и грантовете, които ги обезпечават.

1-Анна Цоловска - Императорът

Анна Цоловска. Императорът. 2024 г. 100 х 70 см. Туш, мастила, перо.

„Патосът“ на тяхната идея е да се осъществи едно връщане към фигуративната образност чрез средствата на рисунката. В опита си да бъдат максимално искрени пред себе си, авторките намират човешкото в особената, неусетна античовешка ситуация, в която в момента се живее и нейната манипулативна реалност.

1-Бисера Вълева - Пепел и прах

Бисера Вълева. Пепел и прах (триптих). 2022 г. Странични пана: 145 х 110 см; централно пано: 200 х 70 см. Смесена техника (колаж, въглен, темпера, пастел).

Темата за бягството от света на консумацията, независимо, че битието е потопено в него, бягството от адреналиновата наслада, бягството от възможностите за електронна екстензия на тялото и бягството от унификацията на съвременната всевъзможност довежда до фигуративно изразени автентични чувства, образи, наслада и предпочитание за размяна на емоции пред размяна на информация.

1-Момент от откриването на изложбата