Начало / Новини / Новини и събития / Факултетът по педагогика представи резултатите по научноизследователските си проекти и организира докторантски семинар

   
Факултетът по педагогика представи резултатите по научноизследователските си проекти и организира докторантски семинар

На 5 декември 2024 г. в рамките на Климентовите дни на Софийския университет за поредна година Факултетът по педагогика организира два свои традиционни форума – представяне на резултатите от научноизследователските проекти, финансирани в рамките на конкурсна процедура по НИС през 2024 г., и факултетен докторантски семинар.

Докторантският семинар дава възможност за изява на докторантите, където да представят своите дебюти (за докторанти в първа година на своята подготовка) в научните изследвания по проблемите на своите дисертационни разработки, както и да представят резултати от по-напредналите етапи (за докторанти във втора, трета или четвърта година от своята докторантура) в своята емпирична и експериментална работа по дисертационните си изследвания.

Заместник-деканът на Факултета по педагогика с ресор научноизследователска и проектна дейност доц. д-р Бистра Мизова откри събитията, като подчерта традицията и устойчивостта в организирането и провеждането на тези два академичични форума, както и факта, че те са пространство за среща на изследователската общност от преподаватели, докторанти и студенти на факултета в полето на множество актуални педагогически проучвания с фундаментален и приложен характер.

1

В рамките на събитието, посветено на реализраните проекти по НИС на Факултета по педагогика за 2024 г., бяха представени най-значимите резултати от три тематични проекта в областта на педагогиката и социалната работа и един проект в подкрепа на национално значим научно-приложен форум.

2

В контекста на реализираните проекти с изключителна научна значимост, новост и интердисциплинарност бяха поставени теми и проблеми, свръзани с очертаване съвременните измерения на понятието и явлението „педагогическа компетентност“ в неговите структурно-съдържателни проявления и пространствено-времеви комбинации в контексти на съвременния свят (от екип с ръководител проф. дпн Сийка Чавдарова-Костова); ключовата важност на подготовката на специалисти за социална и педагогическа работа в пенитенциарната система чрез сътрудничество с Главна дирекция изпълнение на наказанията (от екип с ръководител гл. ас. д-р Даниел Полихронов); възможността за осигуряване на справедлив достъп до обучение на всички нива през целия живот, в частност дейността и организацията на обучението във вечерните училища и перспективите за последващо развитие, които те предлагат (от екип с ръководител доц. д-р Йорданка Николова) и с необходимостта от иницииране на форум за споделяне на актуален опит и постижения от експерти, преподаватели, изследователи, учители и ученици; за търсене на решения на проблеми и предизвикателства, констатирани в процеса на работата с деца и младежи в широк кръг институции и организации (от екип с ръководител гл.ас. д-р Даниела Рачева).

3
4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

В рамките на Докторантския семинар участваха шестима докторанти от докторските програми по „Управление на образованието“. „Теория на възпитанието и дидактика“ и „Социална работа“. Те са в първата година на своята докторантура и представиха основни фрагменти от своите концептуализации на дисертационните си изследвания. Още петима докторанти в напреднала фаза на своята докторантура представиха резултати от своите научни търсения в рамките на проблемните полета на формулираните диесртационни теми. Всички те получиха конструктивни насоки за надграждане на своите изследвания от менторски борд от трима изявени хабилитирани преподаватели и изследователи на Факултета по педагогика в лицето на проф. дпн Яна Мерджанова, проф. д-р Румяна Пейчева-Форсайт и проф. д-р Силвия Николаева.