Театрална зала, Ректорат
От 16 до 20 октомври ще се проведе Международен Театрален фестивал “Алтер Его” 2023.
Програма:
Понеделник (16.10):
19:30 - "Септември" по Гео Милев" - Театър Лаборатория "Алма Алтер", България
"Септември" е моно спектакъл на Георги Арсов, по едноименната поема на Георги Касабов Милев (Гео Милев).
Светът се разпада под краката ни. Небето е мрачно също както мислите, които не могат да проникнат в съзнанието. Защото съзнание не е останало. Човечеството е замръзнало в титанично напрежение, готово да разбие всички бариери, които са съществували досега.
Актьор: Георги Арсов
Хореограф: Петя Йосифова-Хънкинс
20:30 - Откриваща церемония
Вторник (17.10):
19:30 - "Отчуждение" от Театър S, Полша
"Откъсването" - като изпитание на индивидуалната независимост - прекъсване на връзки с близки хора, разриване на отношения, търсене на собственото "Аз". Как да намерим баланс между неизбежното поглъщане от всичко,натиска на обществото, и намирането на своя път, виждания и ценностни системи.
Режисьор: Иренеуш Соларек
20:30 - "Любовно писмо от Москва" от Пол Дженкинс
Къде започва и къде свършва историята? Кои спомени пазим близо до сърцето си? А кои оставяме да изчезнат?
Мъж слуша записи на страстна любовна афера от много години преди в Москва. Място на излишество, място на нарушения, където вихрите на анархията веят свободно. Това е представление за споменаването, събирането отново, личен ритуал, за да върнем мъртвите към живот. Възможно ли е да съживим настоящето с горещата памет за любов, която отмина?
Сряда (18.10):
11:00 - Буто спектакъл от Оля Залейко, Театър S, Полша
13:00 - 15:00 -Дискусионен панел: "Алтернативният театър - алтернатива на какво?"
19:30 - "Танцувам за прошка" от Сузуки Аири, Южна Корея
Соло танцово изпълнение на японския хореограф и танцьор Аири Сузуки, вдъхновено от историята на Жан Ръф-О'Хърн - холандска дама, принудена да стане "утешителка" на Японската императорска армия в Индонезия по време на Великата източноазиатска война през 1940-те години. В това изпълнение тя споделя преживяванията на Ян и се фокусира върху нейния "умен ментален подход". Как тя може да прощава своите ужасни преживявания? След това Аири започва да търси смисъла на "прощаването" и го отразява върху собствените си лични преживявания и мисли, като задава същия въпрос и на публиката.
20:30 - "Черна пепел" от Андреа Хакъл, Холандия
"Мистерията на живота, на смъртта и... отново ЖИВОТ!
Вечността на изкуството, което преодолява всички видове граници, за да обгърне всичко."
ЧЕРНА ПЕПЕЛ е сурова приказка, вдъхновена от митологията, образа на Гарвана и легендата за Ла Лоба; вечния пазител на мъдростта.
Изпълнението говори за нашата дива природа и инстинкт, нашата вътрешна мъдрост да оставим нещата да умрат, когато трябва.
Това е обред на преминаване, ритуал, пътуване на инициация, което е толкова ваше, колкото и мое.
То ни отвежда в свят между световете, където нещата нямат име и животът се заражда отново."
Четвъртък (19.10):
11:00 - Уъркшоп с Театър S, Полша
19:30 - "Левитираш" от Оля Залейко, Театър С, Teatr S.
"Левитас" (на латински: лекота) В едно буто изпълнение всичко се случва наистина. В тялото и ума ми се случва своеобразна вътрешна трансформация, разкриват се дълбоки слоеве от емоции, свързани не само с личната ми история, открива се родство с други същества. Подчинявайки тялото и ума си на движение, събарям вътрешни стени и стени в търсене на хармония.
„Няма значение дали разбирате какво правя; Може би е по-добре, ако не разбирате, но просто усетете танца.”
Казуо Оно
Butoh е модерна форма на танц, който се заражда в Япония в края на 1950 г. Името му е съставено от две идеограми: "bu" означава танц, "toh" означава стъпка. Произходът му е свързан с изкуството на японските художници Тацуми Хиджиката и Казуо Оно. Butoh не е за разказване на история, а за намиране на връзка със себе си, със света и спонтанен трансфер на емоции. Същността на този път е тялото. Буто е инструмент за контакт с нежелани и често потиснати области на идентичност. Това е танц на бунт и противопоставяне на наученото съвършенство на движението. Утвърждаването на всички нюанси на живота, връзката на душата и тялото, взаимното проникване на противоположностите, свързани с дзен философията, всичко това се отразява в буто.
20:30 - "Голяма ръка" от Шломит Фундамински, Израел
Една жена седи права. Тя чака. Въздухът в нея се променя и оформя нейния свят.Нейната възраст, нейният дом, нейните спомени ще се разпаднат и ще бъдат изградени от състояние на чакане.
За кого тя чака и защо?
"Голямата Ръка, Малката Ръка" е соло на Шломит Фундамински, в което тя разглежда физическото и умственото състояние на чакане. Тя изучава времето и движението в тяло, което е безпомощно, пасивно и действа като съд за спомени. Като използва понятието за празнота (пространство, време, думи), тя създава герои и истории, които идват и си отиват, докато тя чака.
Петък (20.10):
13:00 - 15:00 -Дискусионен панел: "Алтернативният театър - алтернатива на какво"
19:30 - “Заличаване” - Бека Хоббак, САЩ.
"Remanence" изследва устойчивото влияние на нашето минало, възпитание и основни убеждения върху историята на нашия живот. Включва два впечатляващи произведения - "place" на известния хореограф Chen-Wei Lee и "Sacral: Initial Dissent" на Becca Hoback - това представление изследва пътя на освобождаване от ограничаващите системи на убеждения, докато търсим свобода и цел в нови начини на живот. Как навигираме през отраженията на старите си азове и намираме свобода, упълномощаване и разширение, докато се справяме с миналото?
20:30 - Закриваща церемония