Начало / Новини / Новини и събития / „Малкият принц“ – визуален и музикален експеримент на сцената на Театър-лаборатория „Алма Алтер“

   
„Малкият принц“ – визуален и музикален експеримент на сцената на Театър-лаборатория „Алма Алтер“

На сцената на Театър-лаборатория „Алма Алтер“ се състоя премиерата на авторския мюзикъл „Малкият принц“, създаден по едноименния текст на Антоан дьо Сент-Екзюпери. Проектът е дело на композитора Георги Арсов, хореографа Петя Йосифова-Хънкинс и режисьора Николай Георгиев. Спектакълът се осъществява с финансовата подкрепа на Министерството на културата.

Мюзикълът смело деконструира класическия текст, извеждайки на преден план философския му заряд – въпроси за отговорността, връзката и абсурда на „възрастния“ свят. В този контекст главният герой, изигран от Стефан Койчинов, не е сантиментален образ, а лаконичен и търсещ, който разплита и прецежда смисъла на света чрез детската логика.

470585830_1058091966307340_533317651883932026_n

Снимки: Иван Захариев

Визията на спектакъла осъзнато избягва буквалността – отсъстват тежки декори и предвидими решения. Вместо това сценографията залага на символика и функционалност, вдъхновена от илюстрациите на Екзюпери. Костюмите, решени в пясъчни тонове, създават усещане за пустинята като вътрешен пейзаж – пространство на самота и търсене.

470664298_1058094976307039_4353745423296761397_n
471161991_1058090876307449_8446789708525036756_n

Режисьорският подход се усеща като почетен жест към наследството на Николай Георгиев – театралният авангардист, който не успя да завърши спектакъла. Вместо загуба, екипът трансформира неговото отсъствие в мотив за съзидание – празнотата е част от диалога, тишината е също толкова красноречива, колкото музиката.

470690406_1058092369640633_6789532611911625521_n

Музикалната структура, композирана от Георги Арсов, представлява осем тематични ядра, всяко от които рисува портрет на основните персонажи. Песните, като „Вълшебен герой“ или „Лисицата“, преодоляват обичайната функция на музикалния съпровод и се превръщат в основен наративен инструмент – диалог със зрителя на емоционално ниво.

470575269_1058090826307454_3785845224993546318_n

Визуалният аспект на спектакъла заслужава специално внимание. Фотографите Иван Захариев и Иван Иванов нарекоха сцените „кадри в движение“ – композиции, които улавят не само образи, но и усещане за време и пространство. Сценичните решения постигат почти кинетичен минимализъм – планетите и пустинята се разгръщат като мисловна карта, а героите се движат в рамките на прецизно изчислени линии и празнини.

471045056_1058090659640804_8699117388781240842_n

„Малкият принц“ е спектакъл, който разширява полето на съвременния мюзикъл в България. Вместо да се ограничи до развлекателната функция на жанра, проектът търси философска и сценична дълбочина, като разчита на синтетичния език на театъра. Това не е адаптация, която „преразказва“ книгата – това е спектакъл, който изследва нейните теми през инструментите на съвременната сценична естетика. Премиерата, изиграна пред препълнена зала, показа, че спектакълът говори едновременно на децата и на възрастните, но с различен акцент – за едните като приключение, за другите – като покана за преосмисляне.

Следващото представление е на 30 януари 2025 г. в Театър-лаборатория „Алма Алтер“.

470737227_1058092639640606_3618008823159001558_n