Във Факултета по журналистика и масова комуникация се състоя кариерен форум, ориентиран към студентите, с представяне на възможностите за кариерно развитие в компании, занимаващи се с медийни изследвания - A Data Pro, Commetric, InsightsHQ, NineStars, pressrelations, Ruepoint - членове на световната индустриална асоциация AMEC International (International Association for Measurement and Evaluation of Communication).
Събитието бе открито от доц. д-р Мила Серафимова, функционален заместник-декан по университетско сътрудничество и партньорство с неправителствени и бизнес организации и ръководител на Кариерния център на ФЖМК. Тя благодари на водещите компании в индустрията за участието във форума и сътрудничеството с факултета и приветства студентите в препълнената Аула Магна. Д-р Мая Колева, директор в международния борд на директорите на браншовата организация АМЕС International, представи участниците в кариерния форум и програмата на събитието.
В приветствено видео към студентите Джoна Бърк, Global Managing Director на АMEC, говори за възможностите, които събитието дава, както и за предоставянето на всички регистрирани участници на ваучер на стойност 600 лв. за онлайн курсовете на АМЕC.
Райна Де Ланге, представител на борда на директорите на AMEC International и основател на InsightsHQ, разказа за мисията за създаване на добрите практики и начина за измерване на ефективността на комуникациите в съвременната дигитална среда.
В презентацията си завършилата специалност „Връзки с обществеността“ във ФЖМК Христина Петрова от британската компания Commetic показа в действие как се прилага рамката на АМЕС. Представен беше актуален казус, свързан с туристическия бизнес, като беше показано защо една туристическа дестинация има нужда от медиен анализ и каква е сезонността на медийното съдържание в бранша.
Димитър Митрев от NineStars обърна внимание на проблемите с ребрандирането и ключовата роля на медия мониторинга в превенцията на кризи в ПР.
Тодор Киряков и Девора Коцева от A Data Pro обърнаха внимание на дезинформацията и как може да се проследи нейното разпространение и да се измери нейното влияние върху на обществото на основата на конкретни казуси.
Искрен Лилов от Ruepoint представи професионален опит, свързан с това как институциите в ЕС следят новинарския поток в страните членки и разказа как анализът на комуникациите им обединява дейности, типични и за журналистите, и за ПР-те.
Последният панелист Ива Николова от pressrelations акцентира върху употребата на изкуствения интелект в медийния мониторинг и анализ, регулацията и етичните измерения.
След дискусията със студентите те бяха поканени на среща с участниците в кариерното изложение на индустрията, на която представителите на компаниите обсъдиха с тях възможностите за стаж и работа.
През последните години Факултетът по журналистика и масова комуникация предоставя възможности за редовни срещи на студентите с представителите на бизнеса, като стремежът е академичното образование да бъде в синхрон с нуждите на работодателите.
Превръщането на знанията в умения и прилагането им в практиката е възможно в сътрудничество с индустрията, чиято подкрепа чрез стажантските програми е решаваща за реализацията и кариерното развитие на студентите.
Кариерният център на ФЖМК предстои да организира и други срещи с работодатели. Следващото събитие е на 24 април 2024 г. от 14:00 ч. в Аула Магна на ФЖМК. Целта на срещата е да информира студентите за възможностите за стаж в БТА. На нея ще бъдат представени условията за участие, ангажираност по отдели, кариерно развитие и перспективи, социалната програма на БТА, стратегията за развитие и въвеждането на новите технологии в работата на журналистите.