Начало / Университетът / Факултети / Исторически факултет

   

 

София 1504, бул. Цар Освободител 15

Деканат: телефон: 02 946 30 22
Отдел "Студенти"

телефон: 02 9308 523

Приемно време за студенти:

понеделник, сряда и петък: от 9.00 до 12.00 ч.

Вторник и четвъртък: от 13.00 до 16.00 ч.

Обедна почивка: от 12.00 ч. до 13.00 ч.

ОТДЕЛ „СТУДЕНТИ“ Е В ПЛАТЕН ГОДИШЕН ОТПУСК ОТ 1 ДО 24 АВГУСТ 2025 г.

факс: 02 9463 022
интернет страница на ИФ www.clio.uni-sofia.bg

 

ГОРЕЩИ НОВИНИ

SU1

 

_______________________________________________________________________________

Прием на магистри в Исторически факултет на СУ „Св. Кл. Охридски“ за учебната 2025 – 2026 година

 

Исторически факултет на СУ „Св. Кл. Охридски“ обявява прием за магистри за учебната 2025 – 2026 година. Приемът ще се извършва само през електронна платформа на адрес: https://hist.kmk.uni-sofia.bg.

През електронната система кандидатите подават следните документи:

  1. Заявление за кандидатстване, попълнено в електронната система.
  2. Сканирано копие на дипломата за завършено висше образование. (Кандидатите, които очакват издаване на диплома, подават сканирана академична справка, в която трябва да са отразени средният успех от семестриалните изпити с посочен хорариум на часовете и също така успехът от държавните изпити. Завършилите СУ „Св. Кл. Охридски“ подават само уверение със среден успех от семестриалните изпити и успех от държавните изпити, издадено от отдел „Студенти“ на факултета.3. Лица, придобили в чужбина образователно-квалификационна степен на висше образование, признато по законодателството на съответната държава, могат да кандидатстват за обучение в магистърската степен, след като са преминали процедура по признаване на образованието от Софийския университет, като прилагат служебната бележка или заповедта за признаване. Кандидати, непреминали процедурата, не се допускат до участие в конкурса.
  3. Платена такса за участие в класирането (за всеки един изпит – 50 лв, заплаща се също от кандидатстващите без изпит.) Плащането на таксата се извършва в електронната система само по указаните в нея начини и наличните варианти за внасяне на таксата. Внесената такста не се възстановява.

 

При регистрацията документите се прикачат по указания в системата начин. Регистрацията е успешна, когато кандидатът е получил генериран входящ номер. Регистрацията се счита за валидна и се добива право за участие в класирането след одобрение на направения от кандидата запис с прикачени документи и получен входящ номер на регистрацията.

Подадените документи важат за кандидатстване едновременно за обучение със средства от държавния бюджет и за обучение срещу заплащане, както и за редовна и задочна форма, ако са точно попълнени и кандидатът отговаря на необходимите условия за класиране.

Електронната система за кандидат-магистри за магистърските програми на Исторически факултет ще бъде отворена от 1 август до 16 септември 2025 г. /17.00 часа/ (само за платено обучение – до 24 септември 2025 г. /17.00 ч./).

Изпитът за прием по държавна поръчка ще се проведе на 18.09.2025 г. /четвъртък/.

При въпроси може да се обръщате към г-жа Емилия Харизанова (тел. 02/ 9308 279) и д-р Елена Ценкова (тел. 02/ 946 30 22) и на електронни адреси: eharizanova@clio.uni-sofia.bg; eharizanova63@gmail.com и etsenkova@admin.uni-sofia.bg

_______________________________________________________________________________

ВАЖНО!!

Изпитът по Съвременна история за студентите от специалност История задочно обучение, слушали дисциплината при доц. Алексиева, ще се състои ПРИСЪСТВЕНО на 2 юли 2025 г., сряда, от 10,00 часа в 83 аудитория.

_______________________________________________________________________________

График на лятната изпитна сесия за студентите в бакалавърска програма, редовно обучение

___________________________________________________________________________

По проект SUMMIT: Софийски университет - маркер за иновации и технологичен трансфер стартира дейност 3. 3. международно сътрудничество.

Заявления за участие ще се приемат до 15 число на всеки текущ месец.

Заявлението и писмото за предварително съгласие от приемащата страна да бъдат изпращани до имейл адрес kbobeva@clio.uni-sofia.bg.

___________________________________________________________________________