Начало / Университетът / Факултети / Стопански факултет / Новини от факултета / Два вълнуващи академични дни за студентите от магистърска програма „Управление и развитие на човешките ресурси“

   

07.04.2025

 

На 5-ти и 6-ти април студентите от магистърската програма „Управление и развитие на човешките ресурси“ на Стопанския факултет имаха възможност да се включат в интензивен обучителен модул, посветен на приложението на игрите като средство за учене и развитие. Дисциплината „Играта като средство за обучение и учене“, ръководена от доц. д-р Силвия Цветанска в сътрудничество с гл. ас. д-р Алексей Потебня и ас. Теодор Даскалов, поставя акцент върху игровите подходи в обучението на възрастни и възможностите за тяхното използване в професионален, образователен и организационен контекст.

viber_image_2025-04-05_16-19-32-277

По време на занятията студентите се запознаха с интерактивни модели за геймификация, скаутския метод на Баден-Пауъл за възпитание и развитие, както и с класическите и съвременни форми на игрово обучение. В рамките на курса се разглеждат основни понятия като същност на играта, игрови дизайн, механизми за ангажиране, роля на емоциите в ученето и условия за ефективно използване на играта като педагогически инструмент.

viber_image_2025-04-05_16-19-32-554

Особен акцент бе поставен върху ученето чрез преживяване и евристичните методи, които стимулират креативност, критическо мислене и саморефлексия. Студентите имаха възможност да участват в ролеви игри, симулации, състезателни формати и групови предизвикателства, чрез които се осмисля значението на игровата среда за изграждането на умения за сътрудничество, лидерство, адаптивност и решаване на проблеми.

Untitled design (15)

Макар студеното и снежно време да възпрепятства провеждането на игри на открито, сградата на Стопанския факултет се оказа изключително интригуваща и вълнуваща среда за реализиране на игри-мисии. В рамките на обучителния модул бяха създадени игрални сценарии, изискващи наблюдателност, ловкост и бързина на мисълта и действията. Това доказа, че и в закрита среда могат да се постигнат високи нива на ангажираност и преживяване чрез играта.

Untitled design (18)

Дисциплината включва също така анализ на добри практики, казуси от реалната практика, създаване на концепции за учебни игри и разискване на стратегическото значение на игровите модели в управлението на човешките ресурси. Обучението е насочено към развиване на умения за проектиране и фасилитиране на игрови процеси в различни образователни, бизнес и социални среди.

viber_image_2025-04-06_16-09-06-615

През летния семестър в курса са включени 12 студенти, което представлява сериозен ръст спрямо предходни години и е свидетелство за повишения интерес към темата за геймификацията като иновативен образователен подход. Динамиката, активното участие и ангажираността на студентите през първите два дни са показателни за потенциала на дисциплината да обогати педагогическите и управленски компетентности на бъдещите специалисти.

Untitled design (17)

Занятията продължават и през следващата седмица (12–13 април), когато студентите ще имат възможност да работят с доц. Цветанска върху педагогическите аспекти на играта в разнообразие от форми. Ще бъдат представени теми, свързани с учебните escape room сценарии, разказването на истории (сторителинг) като техника за учене, както и практическа работа по създаване на собствена обучителна игра.