
Геолого-географският факултет бе домакин на международен научен семинар, посветен на геохимията и опазването на околната среда. В него участваха учени от факултета, БАН и изследователския екип на проф. Лю от Университета за наука и технологии в Китай.
Семинарът се осъществи по инициатива на проф. дн Климент Найденов, декан на Геолого-географския факултет, и с посредничеството на г-н Ян Тиен от Посолството на Китайската народна република в Република България.
Участниците бяха приветствани от зам.-декана на факултета доц. д-р Димитър Желев, който бе и научен модератор на семинара.
Учените от Геолого-географския факултет представиха две теми в рамките на семинара. Доц. Милена Георгиева разгледа Arsenic contamination in Bulgaria – preliminarily results and perspectives, а д-р Стефан Велев – Genesis of tephra layers in Perunica Glacier, Livingston Island, Antarctica. The role in glacier melting. На събитието присъстваха и студенти от специалностите „Геология“, „География“ и „Туризъм“.
Изследователите от БАН запознаха с опита си във връзка с проучванията на замърсяването с арсен в Северозападна България. Main steps of a protocol for mapping metal contamination of soil in river floodplains using geographical data бе темата на доц. Цветан Коцев, а Statistical Inference for Environmental Pollution: Ogosta Valey Case на доц. Асен Чорбаджиев.
Екипът на проф. Лиу представи следните теми: Process Chemistry and Mechanisms for the Pyrolysis of Waste Biomass (д-р Лю Жуйцзя), Formation Mechanism of Arsenic-Containing Dust in the Flue Gas Cleaning Process of Flash Copper Pyrometallurgy: A Quantitative Identification of Arsenic Speciation (от Джоу Хуейхуей), Assessment of Nitrate Sources in Fengle River, a Tributary of Xin'an River, Based on Hydrochemistry and Nitrogen and Oxygen Isotopic Approach (от Ли Юнли) и Cleaning Up the Loong's Backbone: Green Innovation Solutions for Yangtze Pollution (от Сун Пейвей).
В последвалата дискусия бяха коментирани възможностите и за съвместни бъдещи изследователски и образователни проекти между учените от двете страни.