Начало / Новини / Новини и събития / Седмицата на италианския език – мост между средното и висшето образование

   
Седмицата на италианския език – мост между средното и висшето образование

Студенти и преподаватели от специалност „Италианска филология“ към Факултета по класически и нови филологии се включиха в честванията по случай XXIV издание на Седмицата на италианския език по света заедно с учениците и учителите на столичното 23 СУ „Фредерик Жолио-Кюри“ с куиз, посветен на италианския език и култура.

Идеята за викторината е плод на съвместната дейност на преподавателката от специалност „Италианска филология“ гл. ас. д-р Радея Гешева и лекторката по италиански език и култура Лина Джоя и студентките от 3 и 4 курс Маргарита Кринкова, Петя Данчева, Виктория Пейчева и Полина Йорданова. Екипът за управление на 23 СУ „Фредерик Жолио-Кюри“: г-жа Иванка Вълкова, директор и г-жа Красимира Йончева, зам.-директор, активно участва в събитието. Учителите по италиански език в гимназията г-жа Кристина Танева, г-жа Мартина Бонева и г-н Микеле Д’Агостино мотивираха 150 подготвени ученици от 8 до 12 клас.

5 (004)

 

Събитието бе открито с музикалното изпълнение на тарантела на създателя на Софийската китарна школа Теодор Грозданов. Учениците на 23 СУ „Фредерик Жолио-Кюри“ поздравиха гостите и с акапелно изпълнение на ученичката Сияна Ботева. Приветствени слова към аудиторията отправи и специалният гост на събитието – директорката на Италианския културен институт в София г-жа Мария Маца, която подчерта ролята на италианския език и култура в национален и световен план.

4 (004)

 

Куизът бе проведен на италиански език. Студентите от специалност „Италианска филология“ влязоха в ролята на ментори. Обсъдени бяха въпроси, свързани с практическия италиански език, киното, литературата, географията, културата, изобразителното изкуство. Учениците демонстрираха завидни знания във всички области.

2

 

Организаторите от специалност „Италианска филология“ получиха покана за други съвместни инициативи, част от ползотворното сътрудничество и приемственост между средното и висшето образование.

1-1