Между 16 и 20 септември 2024 г. Софийският университет беше домакин на краткосрочно обучение за преподаватели от различни университети на тема „Мултикултурната класна стая“. Повече от 50 участници от България, Турция, Чехия, Белгия, Румъния и Испания се събраха, за да проучат методи, подходи и добри практики, които да направят университетите по-отворени към студенти от различни държави и различни култури.
Проф. Красен Стефанов от Факултета по математика и информатика откри събитието като приветства обучаемите в Софийския университет и подчерта важността от пълноценно мултикултурно общуване и конструктивен диалог в класната стая. Университетите винаги са били средище на междукултурен контакт и са отговорни не само за професионалното, но и за духовното израстване на бъдещите поколения. Проф. Емин Бакай, координатор на проекта "Multicultural Classroom: Inclusive Learning and Teaching in Higher Education" (MClass), изтъкна, че особено в днешната тревожна международна обстановка, преподавателите трябва да имат уменията да създават творческа атмосфера и да осигурят равнопоставеност и високо качество на образователния процес.
Програмата продължи с лекции и интерактивни сесии, казуси по групи и ползотворни дискусии. В обучението се включиха повече от десет преподаватели от партньорските университети по проекта "MClass": Чешкия университет за природни науки в Прага (Czech University of Life Sciences Prague), Университета Сан Хорхе в Испания (San Jorge University), турските университети Yıldız Technical University, Yaşar University, Izmir Katip Çelebi University, Трансилванския университет в Брашов (Transilvania University of Brașov) и Софийския университет „Св. Климент Охридски“.
В края на обучението всички участници получиха сертификати за участие и подчертаха, че международната мобилност на студенти и преподаватели и международната репутация на университетите е важен атестат за качество.
Проектът "Multicultural Classroom: Inclusive Learning and Teaching in Higher Education" е финансиран по програма „Еразъм+“ и има за цел да отговори на засилващите се тенденции за все по-висока мобилност и интернационализация във висшето образование. Университетските преподаватели трябва да са по-подготвени да преподават на студенти от различни националности, като създават мултикултурни, мултилингвистични и приобщаващи сценарии на преподаване и учене. Разработените по проекта учебни материали са достъпни на сайта на проекта https://multiclass.yasar.edu.tr/.