31.10.2011
В-к Стандарт, 31.10.2011
1000 мениджъри класираха университетите
Бизнесът избра Алма матер
Американският университет е първи от извънстоличните вузове
Два вуза си оспорват челното място в класацията на работодателите - Софийският университет "Св. Климент Охридски" и УНСС. Това показва допитване на списание "Мениджър" и агенция "Маркет Линкс", проведено сред 1000 висши и средни мениджъри.
46,2 на сто от фирмите предпочитат да назначават на работа студенти от Алма матер. На втора позиция с 44,5% застава УНСС.
Трети в предпочитанията на работодателите е Техническият университет в столицата с 28,6%. Първи извън София, но и извън челната тройка, с
15,1% е Американският университет в Благоевград (АУБГ). В рейтинговата система на вузовете у нас обаче той е на първо място по размер на стартовите заплати, с които започват младите му специалисти. Класацията на мениджърите се допълва от Нов български университет - 12,6%, Икономическия университет във Варна - 9,2%, обобщеното понятие "Чужди вузове" - 9,2%. Освен тях посочени са Стопанската академия "Д.А. Ценов" в Свищов - 6,7%, Университетът по архитектура, строителство и геодезия (УАСГ) - 5,0%, и Химико-технологичният и металургичен университет, София (ХТМУ) - 3,4%. Тяхната по-задна позиция се определя и от факта, че тук става дума за по-тесни нишови специалности, към които няма как да има голямо търсене. Участниците в анкетата са посочили общо 23 университета.
Какво стои зад тази статистика? Изследването сочи, че двата много силни коза на Алма матер са Стопанският факултет и Факултетът по математика и информатика. Прави впечатление, че шефовете не са посочили имена на световни бизнес училища, когато говорят за вузове в чужбина. Не става ясно дали те са готови да наемат хора от реномирани чужди университети, или просто всеки, който им покаже все едно каква тапия от чужбина. Изследването показва също нарастващ интерес в търсенето на инженерни кадри, както и по-слаба ориентация към нишови специалисти - химици, геодезисти и други.
Източник: standartnews.com