Първият етап на проект TERAPI 2 (Територия за иновативно обучение) със заглавие „Осмелете се! Работни колективи, обучаващи се за по-добра подкрепа на промяната“ / „Osez ! Des collectifs de travail apprenants pour mieux accompagner le changement“ в рамките на програма Еразъм+, на Факултета по педагогика приключи успешно.
Стартът на втория етап бе даден с национална конференция, която се проведе на 25 юни 2024 г. в Заседателна зала 1 на ректората на Софийския университет “Св. Климент Охридски”, организирана с подкрепата на Френския институт в София и представители на асоциацията на учителите по френски език в България.
Приветствие към участниците поднесоха доц. д-р Йонка Първанова - заместник-декан учебна дейност ОКС "магистър" - Факултет по педагогика и госпожа Клодия Калво - заместник-съветник по сътрудничеството и културната дейност, аташе по образователно сътрудничество - Френски институт в България.
Основните цели, идеи и резултати по проекта на конференцията бяха презентирани от проф. д-р Лиляна Стракова и хоноруван преподавател д-р Жулиета Величкова-Борин от Факултета по педагогика на Софийския университет, както и от партньорите от ЕГ Христо Ботев“ в град Кърджали - Даниела Павлова - директор, Нурай Садулов и Николина Мавродиева - преподаватели в училището. Основни участници в конференцията бяха също и учители от училищата-партньори по проекта в София: 70 училище „Св. Климент Охридски”, 75 училище „Тодор Каблешков”, 135 училище „Ян Амос Коменски”, както и учители от Монтана, Кърджали, с. Церово и с. Ивайло от област Пазарджик.
Програмата на конференцията включваше пленарна сесия с два основни доклада/презентации: „Възможности и ограничения на взаимодействието семейство-училище за превенция на училищния неуспех и отпадането” - на екипа от Софийския университет „Св. Климент Охридски” и „Проблеми с преподаването и методи на работа с ученици в неравностойно положение, застрашени от отпадане от училище” - на екипа от ЕГ „Христо Ботев“ в град Кърджали.
В ателието, проведено следобед: „Връзката училище-семейство: актьори и форми на комуникация - опитът във вашето училище”, преподавателите представиха полезен опит в решаването на проблеми с деца и ученици от уязвими групи.