24.03.2025
Студенти от IV курс на Стопанския факултет на СУ „Св. Климент Охридски“ взеха участие в иновативно геймифицирано занимание в рамките на курса по „Реклама“, воден от д-р Алексей Потебня. Практическата среща се проведе в уютната атмосфера на книжарница „Вивент“, разположена в ж.к. „Изток“, само на 300 метра от факултета.
Събитието бе реализирано с подкрепата на мениджъра и собственик на книжарницата – г-жа Теодора Велева, която не само посрещна студентите, но и сподели ценен практически опит в организирането на културни и комуникационни събития.
Игровизираното занимание имаше за цел да насърчи креативността при създаването на рекламни послания чрез прилагане на техники като мозъчна атака и работа с литературни пасажи. Методиката е разработена в Трансформационната лаборатория по геймификация към катедра „Стопанско управление“ и включва три различни кръга с креативни задачи.
В първия кръг студентите създадоха рекламни послания по сюжет от случайно избрана книга. Във втория – импровизираха, използвайки произволни откъси, разменени между участниците. В третия – имаха свобода да изберат любим пасаж, върху който да изградят своята комуникационна рамка. Всяко предложение включваше разработка на контекст, персонаж, апел към действие и визуална концепция – всичко това без използването на дигитални устройства, само с лист и химикал.
Студентите показаха изключителна ангажираност и оригиналност в идеите си, а г-жа Велева отбеляза, че резултатите от подобни формати винаги са впечатляващи и мотивиращи.
Д-р Алексей Потебня изказа своята искрена благодарност към екипа на книжарница „Вивент“ (ул. „Майор Юрий Гагарин“ 27, София) за съдействието и вдъхновяващата обстановка, и насърчи студентите и преподавателите от факултета да я посетят, когато търсят място за вдъхновение и културни срещи.